הרשת החברתית פייסבוק תפסה נתח גדול מאוד בעוגת שיווק העסקים באינטרנט. מאחר והרבה מהפעילות המתקיימת בה היא חינמית - כמעט לכל בעלת עסק יש נוכחות אינטרנטית בפייסבוק, כלומר הקימה ופועלת דרך דף עסקי שמייצג את העסק, בנוסף על הפרופיל האישי שלה. שלב הקמת דף עסקי בפייסבוק הפך להיות השלב הראשון בשיווק באינטרנט (במיוחד של עסקים קטנים) ולרוב גם לפני ההחלטה על הקמת אתר.
מאחר ופייסבוק מקבלת חלק גדול מאוד של התנועה באינטרנט (תנועת הגולשים באינטרנט – Traffic) ומאחר והרבה מהלקוחות גם מהווים חלק מהתנועה הזו, נוכל לראות שרוב בעלות העסקים מתנהלות בפייסבוק בצורה דומה. הן פותח דף עסקי בפייסבוק ומעלות מדי כמה ימים סטאטוס חדש.
הסטאטוס יכול להיות טיפ מתחום ההתמחות שלהן, שיתוף הגולשים בהצלחות חדשות בעסק או עדכון על מוצר או שירות חדש שהן מעניקות במסגרת העסק. אלו שמשקיעות זמן רב יותר אף כותבות מאמרים שלמים ומעלות אותם במסגרת ה"פתקים" (notes) בדף העסקי שלהן. בכל מקרה, הזמן הנדרש לביצוע השיווק דרך פייסבוק הוא בהחלט רב.
אך מה קורה כאשר יש ברשותך לא רק דף עסקי בפייסבוק אלא גם אתר אינטרנט?
האם כדי למצות את פוטנציאל השיווק שלך בשתי המדיות הללו, עלייך לכתוב תכנים ולעדכן גם את האתר וגם את הדף העסקי בפייסבוק במקביל? ומתי יישאר לך זמן גם לעבוד?
נתחיל מהתשובה ואחר כך גם נסביר איך לבצע את הפתרון בצורה היעילה ביותר.
התשובה החד משמעית היא – שאין כל סיבה לעבוד בכל המדיות הללו במקביל ולייצר תוכן חדש, מקורי ואיכותי לכל אחת מהן. בנוסף, אין גם צורך לבחור רק באחת מהמדיות הללו ולוותר על השנייה. שימי לב שאם את מבצעת את כל הפעילות השיווקית שלך בפייסבוק בלבד ויכול להיות שאת אפילו מקבלת תגובות חדשות ולייקים לדף העסקי ומייצרת דו שיח עם הלקוחות שלך – באותו הרגע הלקוח שלך אינו קשוב רק אלייך. כשאת מדברת עם הלקוח בפייסבוק – את "מתחרה" על הקשב של הלקוח. כי בזמן שאת מדברת אתו, מופיעים בפניו עוד הרבה מאוד הסחות דעת (סטאטוסים, תגובות והודעות של חברים וכמובן גם המתחרים שלך מסיחים את דעתו).
יעילות השיווק תגבר כאשר תוכלי להזמין ולהכניס את אותם הלקוחות שאת פוגשת בפייסבוק אל תוך העסק האישי שלך (האתר שלך) ושם, בשקט וכשכל תשומת הלב של הלקוח מרוכזת רק בך, לנהל אתו שיחת מכירה.
בואי נראה איך אנחנו עושות את זה ביעילות, לא מבזבזות זמן יקר על פעילות שיווקית בשתי המדיות וגם מקדמות את האתר שלך בגוגל!
1. בחרי דף תוכן מסוים באתר שלך שאת רוצה לקדם בגוגל. הדף הזה יכלול כמובן את מילת המפתח שאותה את מנסה לקדם בתוצאות החיפוש של גוגל. נניח שהחלטת לקדם את הביטוי "עיצוב תכשיטים" וכתבת מאמר על "עיצוב תכשיטים לכלות".
2. לאחר שהעלית את המאמר החדש הזה לאתר, וכדי שתוכלי להביא תנועה של גולשים אל המאמר שתקרא ותתרשם וגם תמשיך לגלוש באתר שלך, שתפי את המאמר החדש לדף העסקי שלך בפייסבוק. בנוסף לשיתוף, רשמי סטאטוס מניע לפעולה – שיקרא לגולשים להקליק על הקישור ולהיכנס אל האתר (שימי לב שסטאטוס בנוסח "כתבתי פוסט חדש בבלוג שלי" הוא לא טקסט מניע לפעולה..). שיתוף הדף לפייסבוק יכול להיעשות על ידי הטמעה של כפתור שיתוף של פייסבוק (share) בדפי האתר.
3. ברגע ששיתפת את דף התוכן החדש בפייסבוק השגת 3 תועלות חשובות בפעולה אחת –
א. ביצעת "פעילות שיווקית" בפייסבוק. הגולשים רואים שאת מפרסמת סטאטוס חדש וחשופים לשיווק שלך בפייסבוק. אין זה משנה שהתוכן הוא תוכן שהעלית באתר שלך. בעצם השיתוף, ניצלת תוכן קיים גם לפעילות השיווקית שלך בפייסבוק מבלי להשקיע זמן נוסף בכתיבת תכנים חדשים ושונים.
ב. כשאת מכניסה הרבה תנועה חדשה לאתר שלך – את גורמת לגוגל להעריך יותר את העמוד הספציפי שאליו נכנסו גולשיםרבים. ההערכה מתבטאת כמובן בקידום בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל. למה גוגל מעריך יותר את העמוד יותר? כי עצם התנועה הרבה המבקרת בדף שלך מצביעה לגוגל על העובדה שהדף הזה הוא מעניין, שיש בו תוכן איכותי ויש בו ערך לגולשים. הדף הוא חשוב ולכן הוא ראוי שיתקדם בתוצאות החיפוש.
ג. הצלחת להכניס את הגולשים דרך "דלת העסק שלך". כאן את יכולה להתנהל עם הגולשים בשקט, להציג בפניהם את הידע שלך, את הניסיון והתדמית המקצועית וכן גם את המוצרים והשירותים שלך. כל זאת ללא הפרעה וללא הודעות קופצות שמסיטות את תשומת ליבו של הלקוח.
מעכשיו תוכלי גם את לכתוב תכנים שיווקיים רק פעם אחת. לאתר שלך. ולהתייעל בפעילות השיווקית שלך בפייסבוק על ידי ניצול פשוט של כפתור השיתופים באתר שלך. השקיעי בחלון הראווה האינטרנטי של העסק שלך (האתר שלך) בתכנים מקוריים ומעניינים – הגולשים יעריכו את זה וישמחו לחזור לבקר וגם גוגל יעריך את זה ויקדם אותך בתוצאות החיפוש.
הכותבת, אפרת רוזנבוים, היא מקדמת אתרים, בעלים ומנכ"ל Website Traffic העוסק בקידום ובבניית אתרים שמתקדמים מהר בגוגל. לטיפים נוספים בנושא
איך תבצעי קידום בגוגל בעצמך ובקלות הקליקי כאן.