מחקרים רבים בתורת הניהול מוצאים ששימור לקוחות מניב תשואה גבוהה פי שישה ממכירות ללקוחות חדשים. החישוב הוא פשוט ביותר, לשמור על לקוח קיים זה זול ומשתלם הרבה יותר מאשר "לרכוש" לקוח חדש – לא צריך לשלם עמלה לאיש מכירות, להוציא כספים רבים על פרסום ושיווק ועוד.
את הקשר עם הלקוחות הקיימים יש לא מעט דרכים לשמור ולחזק – החל ממתן שירות מעולה ויוצא דופן, דרך שיחות טלפון על בסיס קבוע לוודא שביעות רצון, טיפול מידי בתלונות לשביעות רצונו המלאה של הלקוח וכלה בחלוקת מתנות קטנות שיגרמו ללקוח להבין שאתם מוקירים אותו ויודעים להעריך את העובדה שהוא ממשיך להיות לקוח שלכם ולשלם לכם בכל חודש ממיטב כספו.
אחת מהדרכים הטובות ביותר לשמר לקוחות היא באמצעות מוצרי פרסום ממותגים.
מהם מוצרי פרסום? מה היתרונות שבחלוקתם? ואיך לבחור את המוצרים המתאימים ללקוחות שלכם? על כך, בכתבה הבאה:
מהם מוצרי פרסום?
מוצרי פרסום הם מתנות קטנות ושימושיות אשר נושאות את הלוגו של החברה שמנפיקה אותם. בין מוצרי הפרסום הפופולאריים ביותר ניתן למנות ציוד היקפי למחשבים (עכבר, פד לעכבר, רמקולים…) ציוד למטבח או לבר (פותחן בקבוקים, צידניות קירור ממותגות, מגבת, כוסות וכו'), מוצרי טקסטיל, לוחות שנה ומוצרים נוספים כיד הדמיון הטובה עליכם.
מה היתרונות שבחלוקתם?
חלוקת מוצרי פרסום ממותגים היא אחת מהדרכים הטובות ביותר לשמור על קשר עם הלקוחות. היתרון שבחלוקתם הוא כפול. ראשית, מדובר במתנה לכל דבר ועניין, ואם המתנה הוענקה אגב מתן תשומת לב, הרי שהיא אמורה להיות בעלת ערך רב בעבור הלקוח. גם אם לא מדובר ב"מתנה השנה" הרי שלעצם העובדה שחשבתם על הלקוח ובחרתם להעניק לו מתנה יש תרומה רבה לקשר ביינכם.
היתרון השני והחשוב שבחלוקת מוצרי פרסום ממותגים הוא.. בהיותם ממותגים. אין דבר כזה יותר מדיי מיתוג. כל פעם שבה הלקוח נחשף ללוגו שלכם משפרת את הקשר ביינכם לבין הלקוח. הטמעת השפה המיתוגית שלכם מול הלקוח כרוכה בעבודה ארוכה ושיטתית שבה הלקוחות נחשפים ללוגו פעם אחר פעם – וכל המרבה, הרי זה משובח.
במידה ובחירת מוצרי הפרסום תהיה טובה והלקוחות שלכם אכן ייהנו גם מהמתנה וישתמשו בה, הרי שהרווח הוא כפול ומכופל – הם גם יודו לכם בכל פעם שיעשו שימוש במוצר שקיבלו מכם וגם יחשפו ללוגו ולמסרים שלכם בתדירות גבוהה ובעלות חד פעמית (בניגוד לפרסום בערוצים אחרים שבו אתם משלמים עבור כל חשיפה).
איך לבחור את המוצרים הנכונים ללקוחות של העסק שלך?
כלל האצבע הראשון בבחירת מוצרי פרסום ממותגים ללקוחות העסק הוא יצירת התאמה טובה ככל האפשר בין המוצר שאתם משווקים לבין מוצר הפרסום שאתם מחלקים. כך, לדוגמא, אם אתם מוכרים פיצות, מגש הגשה ממותג או סלייסר לפיצות יכולים להיות מוצרי פרסום מעולים.
כלל נוסף לבחירת מוצרים הוא יצירת התאמה בין חיי היום יום של הלקוחות לבין מוצר הפרסום. כך, לדוגמא, חברה שמוכרת משאיות יכולה להציע ללקוחות כמתנה צידניות קירור ממותגות שיקלו על הנהגים במהלך השעות הארוכות בדרכים, מחזיק מפתחות יוקרתי או אפילו עץ ריחני הנושא את שם המותג.
והכלל השלישי שתמיד עובד – נסו פשוט לבחור במוצר שהוא באמת איכותי ושימושי. אין לקוח שלא עושה שימוש בעכבר מחשב או בעט איכותי ואם המוצר שלכם יהיה איכותי באמת הוא ישתמש בו באופן תדיר (עם או בלי קשר לצריכת המוצר…)