פוסט אורח מאת גיל מרטנס
מה זה בכלל בלוג?
בלוג הוא אתר המבוסס על תוכן דינמי – כלומר על תוכן שכל הזמן מתווסף, מתעדכן, חי ונושם. ממש כמו העסק שלך!
בטח כבר שמעת שתוכן הוא המלך. ובכן – אם הוא המלך, הרי שהבלוג העסקי הוא הארמון שבו התוכן, המלך הזה, נמצא.
גישת השיווק באמצעות תוכן, הנפוצה כל כך בשנים האחרונות בקרב מותגים כמו גם עסקים קטנים, בעצם משתמשת בתוכן על מנת לקרב לקוחות פוטנציאליים לעסק, כדי להביאם, בסופו של דבר, לרכישה. אבל הגישה הזו רחוקה מאוד ממכירה "קרה". הרעיון הוא לתת לצרכנים פוטנציאליים תוכן בעל ערך, המותאם ספציפית אליהם, וכך לקרב אותם אל העסק. תוכלי לקרוא עוד על שיווק באמצעות תוכן, כאן.
דמייני לעצמך שכשאת נתקלת בעסק, את קודם כל מקבלת ממנו מתנה, בלי שום התחייבות, דרישה או ציפייה שתרכשי ממנו משהו. איך זה היה גורם לך להרגיש? זה הרעיון של שיווק באמצעות תוכן, ושל בלוג עסקי בפרט.
למה שהלקוחות שלך יקראו בלוגים?
כולם מחפשים היום מידע, שירותים ומוצרים און ליין. הרעיון הוא לתת ללקוחות מידע בעל ערך בתחום שלך. כשהם יקבלו ממך ערך באופן עקבי, זה יהיה טבעי עבורם לגשת אליך כשהם יצטרכו ייעוץ, ליווי, מוצרים או שירותים אחרים. תוכן בעל ערך יכול להיות ידע, השראה, חומר למחשבה, מידע ועוד.
יש איזה קסם שקורה כשאנשים מקבלים מאתנו דברים בנדיבות: הם מתחברים אלינו, הם מבינים שיש לנו ידע ושאנחנו חולקים אותו ברצון, ובסופו של דבר הם רוצים להגיע אלינו בדיוק בשל כך.
למה הוא טוב לעסק שלך?
- בלוג הוא נכס דיגיטלי ששייך רק לך! לא לפייסבוק או לינקדאין או כל מדיה אחרת בה בחרת להיות נוכחת. במיוחד היום, לאור שערוריות פייסבוק האחרונות ושינויי האלגוריתם התמידיים, כדאי להבין למה נכסים דיגיטליים ששייכים לנו הם חשובים כל כך: התוכן האיכותי שלנו מאוחסן בהם לתמיד, ללא תלות באלגוריתם זה או אחר, ורק לנו יש שליטה עליו.
- בלוג מקדם את האתר של העסק שלך – תוכן איכותי מקדם את האתר הן מבחינת SEO והן מבחינת מיתוג. גוגל אוהב בלוגים, ולא סתם! אם התוכן שיש לך באתר יכול לסייע ללקוחות, לפתור להם בעיות, לתת להם מידע שהם מחפשים או לענות להם על השאלות, הוא גם יביא לאתר שלך (ולכן לעסק שלך) לקוחות פוטנציאליים.
- בלוג עסקי איכותי הופך אותך לאוטוריטה בתחומך – כשאת כותבת על התחום בו את עוסקת, את ממתגת את עצמך כמומחית. עוד פוסט ועוד פוסט בנושאים בהם את עוסקת, מציגים לראווה את הידע שלך, מבלי לומר בעצם "אני אני" כל הזמן.
- בלוג משדר אמינות – כשאת כותבת על התחום בו את עוסקת, בצורה עקבית ובנדיבות, את מראה ללקוחות שיש בעסק תנועה, התפתחות, עקביות. כשאת מציגה את "מאחורי הקלעים" שלך את גם מראה ללקוחות את האדם שאת, את בעלת העסק כמישהי אנושית, נגישה, נעימה.
- בלוג מאפשר ללקוחות פוטנציאליים להתחבר אליך רגשית, וכך לקרב אותם אליך – כשאת נותנת ערך, מתחברת לצרכים של הלקוחות שלך ופותרת להם בעיות, הם יתקרבו אליך. כשאת מדברת בגובה העיניים, עם חשיבה עליהם, אין לי ספק שלאט לאט הלקוחות הפוטנציאליים שלך יתחברו אליך.
- בלוג נותן גם לך אפשרות להתקדם ולהתפתח כל הזמן – כשאנחנו כותבות על התחום בו אנו עוסקות, אנחנו למעשה לומדות אותו כל הזמן. אנחנו קוראות יותר מאמרים וספרים, אנחנו מחייבות את עצמנו להישאר עם יד העל הדופק ולהתעניין בכל הטרנדים, החידושים והחדשות בתחום. בלוג עסקי טוב למעשה מאלץ אותנו לעשות כל הזמן פיתוח עסקי. שווה!
על מה כותבים בבלוג עסקי?
בגדול, על כל מה שיכול לעניין את הלקוחות הספציפיים שלך, ויש לך מה לומר לגביו.
הנה כמה רעיונות:
- הדרכות או מתן ידע הקשורים לתחום של העסק. לדוגמא – מאפרת יכולה לכתוב (או לצלם) הדרכה על איפור ערב קליל.
- רשימות – אנשים מתים על רשימות! הן חוסכות להם זמן יקר בחיפושים. אם את מדריכת טיולים, לדוגמא, תוכלי לכתוב רשימה של 10 היעדים הכי מומלצים לקיץ הקרוב.
- סיפורים וראיונות עם אנשי מפתח בתחום, קולגות או לקוחות עם סיפורים מעניינים – לדוגמא, אם את מדריכת סדנאות הורים תוכלי לראיין קולגה מגישה אחרת או לקיים איתה שיחה על ההבדלים והמשותף בין הגישה שלך ושלה.
- הצצה אל מאחורי הקלעים של העסק – אם את מרצה, תוכלי לכתוב על איך את מתכוננת להרצאה שלך, כולל טיפים שניתנים ליישום.
- טרנדים וחידושים בתחום – כי כולם רוצים להיות מעודכנים. על הדרך את גם תראי ללקוחות הפוטנציאליים שאת מעורה במה שקורה סביבך, ומתקדמת כל הזמן.
- סטטיסטיקות מעניינות מהתחום שלך, מאמרים או ספרים מעניינים, המלצות על הרצאות או מומחים שכדאי לעקוב אחריהם. יש לך ידע בתחום? שתפי אותו.
אוקיי, שכנעת אותי. איך אני מתחילה?
- מטרת הבלוג – קבעי עם עצמך פגישה, וחשבי מהן המטרות שאת רוצה להשיג באמצעות הבלוג. כל מה שאת חושבת עליו לגיטימי, אין נכון או לא נכון – החל ממיתוג שלך ושל העסק, וכלה באפשרות לשבת וללמוד.
- אפיון הקהל – צאי ללמוד מי הם הקוראים האידאליים שלך. ככל שתכירי אותם טוב יותר, התוכן שלך יהיה מדויק יותר. אם תביני מה הן הבעיות, הצרכים, החלומות והפחדים של הקהל שלך, תוכלי לענות, לפתור ולהתחבר אליו.
עוד על אפיון קוראים אידאליים, כאן. - בניית אסטרטגיית תוכן – אני מאוד ממליצה לעבוד עם אסטרטגיית תוכן, ובה לקבוע מראש מהם הנושאים העיקריים בהם הבלוג עוסק. זה עושה סדר בראש (גם לך וגם לקוראים שלך), זה חוסך כאב ראש, זה ממקד אותך וזה בעיקר חוסך המון זמן.
עוד על אסטרטגיית תוכן, כאן. - הקמת הבלוג – כל הקטע הטכני של הקמת הבלוג יכול להרתיע בעלות עסקים רבות. אם זה המצב, אני ממליצה להיעזר באנשי מקצוע בהקמת הבלוג, ולקבל מהם הדרכה על איך לעבוד עם הבלוג.
אם כבר יש לך אתר, מומלץ לשלב את הבלוג בתוכו, הנה הסיבות לכך.
על הכותבת
גיל מרטנס – בלוגרית שאוהבת עסקים מקומיים ואנשים עם ברק בעיניים.
מעבר להיותה בלוגרית במשרה מלאה היא גם מלמדת, מייעצת, מכשירה, מנהלת ואוהבת בלוגים – חברתיים ועסקיים.
רוצה להכיר אותה יותר? בקרי באתר שלה blocal
או בדף הפייסבוק:
https://www.facebook.com/BLocalIsrael