אם הבנת שנטוורקינג זה ערוץ שיווק שיכול לעזור לך בחשיפה ושווק העסק שלך, נפלא!
מה שנותר לך עכשיו זה להבין איך את משתמשת בפלטפורמה של נטוורקינג לטובתך העסקית בצורה היעילה והאפקטיבית ביותר.
כאחת שכבר מעל 9 שנים נושמת נטוורקינג על בסיס יומי, אני יכולה לספר לך שיש מה ללמוד בנושא נטוורקינג ועם הזמן משתפרים, יחד עם זאת מאוד חשובה ההתמדה. ככל שתתמידי תוכלי לראות פירות ממשיים ותוצאות בשטח.
במאמר זה הכנתי לך טיפים חשובים מעולם הנטוורקינג שחובה לכל עצמאית לדעת ולהכיר.
הבנת המהות
השלב הראשון אך ההכרחי הוא להבין את המהות של נטוורקינג? מה זה בכלל נטוורקינג?
זוהי רשת פעילה של אנשים החברים יחד באותו ארגון, מתוך רצון לקדם אחד את השני ולייצר הפניות והזדמנויות עסקיות.
הדדיות
מתוך ההגדרה שלי כבר ניתן להבין שהדדיות היא אחד הערכים ההכרחיים להצלחה בנטוורקינג.
לא יכול להיות מצב שאחד החברים בארגון רק לוקח ודורש הפניות מבלי שהוא ייתן ויצור הזדמנויות עבור שאר החברים. ככל שתייצרי הפניות ועזרה בארגון, את תתבלטי יותר ויזכרו אותך, לטובה!
עבודת שיווק
יש להבין שבתוך המילה נטוורקינג מתחבאת לה המילה WORK כלומר עבודה – יש לייצר פעילות, הפניות, להגיע למפגשים ופגישות ולכן יש כאן כמות מסוימת של "השקעה" מבחינתך של זמן ומחשבה. אל תצפי שיגיעו תוצאות מבלי שתעשי צעדים בארגון.
עניין של זמן
תני זמן – כדי לראות פירות אמיתיים יש לתת פרק זמן של בין חצי שנה לשנה לפחות אשר כוללים עבודה מדויקת והתמדה. בנטוורקינג את לאט לאט יוצרת לעצמך שם, מוניטין. וכולנו יודעים ששם טוב לוקח זמן לבנות.
במהלך המפגש
- ממליצה לך להצטייד בהצגה עצמית מדויקת – כזאת שאומרת בדיוק מה את מוכרת ולמי, כלומר מי קהל היעד שלך. איזה הפניות טובות לך ואיך שאר החברים יכולים לעזור לך.
- חשוב מאוד לדייק בזמנים, כי מי שמורח את הזמן לעיתים נתפס כאחד שלא ממש מתחשב בחבריו לקבוצה.
- בואי למפגשים בראש פתוח ומוכן להיכרויות חדשות – הרי זאת המטרה!!! אל תתקעי לך בפינת החדר, אלא קחי יוזמה והתענייני באורחים סביב. הציגי את עצמך, חייכי הרבה והחליפי כרטיסי ביקור.
- במהלך המפגש עצמו מומלץ מאוד לשבת עם… כלי כתיבה ביד!
רשמי לעצמך שמות ועיסוקים כך שיהיה לך קל יותר לזכור בהמשך.
תעדי רעיונות מעניינים שעולים במהלך המפגש – ניתן ללמוד הרבה מהמשתתפים האחרים.
בזמן המפגש בטוח יעלו לך רעיונות, את מי את יכולה לקשר עם מי – רשמי מיד כי אני מבטיחה לך שבהמשך את תשכחי. אל תתעצלי. תרשמי! - בסוף המפגש הזמיני אנשים לפגישות "1:1" אחת על אחת, אלו פגישות הכרות מעמיקות יותר שבהן תוכלו לדבר על ההפניות הטובות לכם, על דרכים לשיתופי פעולה ועזרה הדדית.
ביום שאחרי
יצירת קשרים
קחי את ההכרות שלך עם האנשים במפגשי הנטוורקינג גם ליום שלמחרת! אל תשאירי במפגש את אשר קרה במפגש!
שלחי חברות בפייסבוק, שלחי הודעה באימייל, הזמיני אותם לבקר באתר / בדף העסקי שלך.
מאגר נתונים של עולם הנטוורקינג
צרי לעצמך מאגר נתונים של כל האנשים שפגשת במפגשי הנטוורקינג, זאת הרשת השיווקית שלך והפוטנציאל שלה הוא עצום.
טפחי קשרים
אחרי שיצרת התחלה טובה של קשר, טפחי את הקשרים – מדי פעם שלחי הודעה בפייסבוק, ברכי במזל טוב בימי ההולדת, תני לייקים ותגובות. המשמעות היא עצומה! את נשארת בתודעה של האנשים. יכול להיות שעכשיו הם לא זקוקים לשירותייך אבל בעתיד יצטרכו ואת רוצה להיות בתודעה שלהם.
על הכותבת - יפעת ברכה
מלווה להתפתחות תודעתית ועסקית,
מנכ"ל ובעלים של ארגון מעגל תנופה – רשת נטוורקינג לקידום נשים עצמאיות
מנחה ומרצה בנושא שיווק, הצגה עצמית והתפתחות עסקית-אישית.
רוצה להכיר את יפעת ברכה קצת יותר? מוזמנת לעמוד ההיכרות שלה