בעולם רב ערוצי נדמה כי כלי השיווק הקיימים כיום בידיהם של בעלי עסקים הם פשוט אינסופיים. כבעלת עסק בראשית דרכו את ודאי מוצאת את עצמך תוהה לא אחת באיזה כלי שיווקי לבחור מתוך ההיצע הקיים. במסגרת בחינת החלופות – כדאי מאוד שתביאי כלי נוסף שיכול לעשות עבורך שירות נאמן בהעברת מסרים ומשיכת לקוחות אל העסק שלך: אנימציה.
האנימציה ירדה בשנים האחרונות מהאולימפוס של דיסני וסרטי ילדים והפכה לכלי נגיש לכולם לטובת מטרות מגוונות: הדמיה, הנפשה, משחקי מחשב, פרסום ושיווק וכמובן קולנוע. האנימציה נחשבת כיום לאחד הכלים החזקים ביותר בעולם השיווק, ולא בכדי. בעזרתה ניתן ליצור המחשה (ויזואליזציה) לעולם שטרם נברא (מחוץ למחשבות שבראש). במילים אחרות: סרטון אנימציה יכול להיות הממד שבו המציאות שבחזונכן קורמת עור וגידים – וכוונותיכן מתבהרות לסובבים אתכן. במצב אידיאלי, יגרום סרט האנימציה שלכן לסובבים לרכוש מכן: את המוצר או השירות אותו אתן מציעות.
לברוא עולם יש מאין
יש לכן מוצר, רעיון, מסר, או חזון שברצונכן לסחוף אליו אחרים אך אתן ניצבות מבולבלות ונבוכות בבואכן להסביר במילים פשוטות את כוונותיכן. תיכנת של סרטון אנימציה עשוי להוות פתרון מושלם בדיוק במצב כזה: בעזרת הדמויות שתיצרו, תוכלו להלביש עולם ערכים שלם ולהעביר דרכן את המסרים שברצונכן להעביר. שילוב של הומור ויצירתיות יוכל לגרום למאזינים לכן להישבות בקסמכן ולהניע אותם לפעולה כאן ועכשיו.
שימוש באנימציה ככלי שיווקי הופך רווח מאוד בשנים האחרונות. הסיבה לכך היא כי ניתן להפיק בעלות סבירה סרטון אנימציה לצרכים מגוונים. למשל, מנהלי שיווק ומנהלי מותג בחברות הגדולות נטשו זה מכבר את הפרזנטציה המלאה ועברו לאנימציה שהיא מרתקת יותר, מובנת יותר, וממוקדת יותר במסר. סרטוני אנימציה משרתים גם בחברות הקולטות עובדים חדשים: במקום להתיש אותו בהדרכות אינסופיות, יכולים העובדים לקבל הדרכות ברורות למדי באמצעות סרטוני אנימציה. גם הוראות הפעלה למוצר או סרטוני הדרכה שימושיים לצרכים אחרים מחליפים את הפקת החוברות והקטלוגים. בקיצור: אינספור שימושים שניתן לעשות בסרטוני אנימציה, על פני שימוש במשאבים אחרים. ועוד לא אמרנו מילה על היות האנימציה מדיה ירוקה ובלתי מזהמת!
לעשות לבד או לשכור שירותי עורכי מדיה?
לא מעט חברות, בדרך כלל בסדר גודל בינוניות עד גדולות פונות לקבל שירותי הפקת סרטוני אנימציה מחברות המתמחות בכך. אפשרות זו, יכולה להיות חסכונית מבחינת הזמן שלכן, אך עשויה להיות כבדה על תקציב השיווק שלכן. אפשרות אחרת, שטובה בעיקר למי שיש לה גישה טובה למחשב היא להשקיע בלימודי אנימציה. בטווח הארוך ההשקעה תהיה מאוד משתלמת מכיוון שתוכלו להפיק בעצמכן את סרטוני האנימציה של העסק שלכן. במסגרת לימודי אנימציה תלמדו מספר תוכנות מובילות בשוק, כמו תוכנת מאיה למשל, לצורך יצירה גרפית בתלת ממד ובהדמיה.